اختلاف در دولت آلمان به خاطر سفر مركل به فرانسه
نوشته شده توسط : sadis

در حالی كه در بحبوحه رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه، نیكلا ساركوزی از حزب راست حاكم این كشور ،براساس نظر سنجی های انجام شده، بعد از 'فرانسوا اولاند' نامزد سوسیالیست ها و 'فرانسوا بایرو' از حزب 'مردم'، در جایگاه سوم قرار داشته و راه سختی را برای ورود دوباره به كاخ الیزه در پیش رو دارد، 'آنگلا مركل' امروز به فرانسه رفته كه حمایت خود را از انتخاب مجدد وی اعلام كند.

این موضوعی است كه انتقاد برخی از اعضای دولت ائتلافی آلمان را به همراه داشته و موجب بروز اختلاف در دولت این كشور شده است ، به طوری كه ' گیدو وستروله' وزیر امور خارجه آلمان از حزب لیبرال دمكراتها به صراحت لب به انتقاد از این سفر گشود و تاكید كرد كه دولت آلمان نباید در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری فرانسه وارد شده و از نامزد خاصی حمایت نماید.

اما معاون سخنگوی دولت آلمان ضمن تایید كمك تبلیغاتی مركل به ساركوزی، این موضوع را دولتی ندانسته و تاكید می كند كه اقدام مركل مربوط به شخصیت حزبی اوست و صدر اعظم آلمان به عنوان رییس حزب دمكرات مسیحی های آلمان، اقدام به این كار می كند .

' گئورك اشترایتر'، می گوید: این فعالیت شخصی مركل به عنوان رییس حزب دمكرات مسیحی ها است و ربطی به مقام صدر اعظمی وی ندارد و نباید آن را در چارچوب اقدام دولتی ارزیابی كرد.

اشترایتر همچنین منكر این شد كه وستروله به عنوان عضوی از دولت نسبت به حضور احتمالی مركل در برنامه تبلیغاتی ساركوزی انتقاد كرده باشد.

معاون سخنگوی دولت آلمان، تاكید كرد: وستروله كاملا درست گفته كه 'دولت آلمان' در رقابت های انتخاباتی فرانسه از هیچ نامزدی جانبداری نمی كند.

پیشتر 'هرمان گروهه' دبیركل حزب دمكرات مسیحی ها، خبر داده بود كه مركل به ساركوزی برای موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری كمك خواهد كرد.

گفته می شود كمك انتخاباتی مركل به ساركوزی در پاسخ به كمك های همتای فرانسوی او در انتخابات سال 2009 آلمان است كه در حمایت از انتخاب دوباره وی به عنوان صدر اعظم این كشور انجام شد.

معاون سخنگوی دولت آلمان همچنین درباره برنامه های مركل برای شركت در تبلیغات انتخاباتی ساركوزی در فرانسه هیچ توضیحی نداد و گفت كه این نه یك موضوع دولتی، بلكه یك مسئله حزبی است.

براساس اخبار و اطلاعات رسانه ای، قرار است امشب مركل و ساركوزی مصاحبه مشتركی با شبكه های تلویزیونی 'فرانس 2 'و 'ZDF' داشته باشند كه این مصاحبه در چارچوب برنامه های كمپین مركل برای حمایت از انتخاب مجدد ساركوزی است.

این اقدام درحالی قرار است از سوی صدر اعظم آلمان در سفر امروزش به فرانسه انجام شود كه سوسیالیست های فرانسه اقدام آلمان درحمایت از یك نامزد انتخاباتی در این كشور را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند.

ساركوزی تاكنون رسما نامزدی خود را برای انتخابات اعلام نكرده، اما انتظار می رود كه وی اوائل ماه مارس به صورت رسمی این موضوع را اعلام كند.

تاكنون نامزدی بیش از10 تن از چهره های سیاسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه قطعی شده است.

این اقدام مركل بازتاب فراوانی در رسانه های آلمان داشته و این رسانه ها در انتشار اخبار مربوط به حمایت صدر اعظم آلمان از ساركوزی، نام 'مركوزی' به وی داده اند.

نیكلا ساركوزی رییس جمهوری فرانسه كه در نظر سنجی ها برای انتخاب مجدد وضعیت خوبی ندارد، با وجود انتقادهای گسترده محافل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از عملكرد خود، اعلام كرده كه تا آخرین لحظه دوره ریاست جمهوری پنج ساله خود خدمت به مردم را ادامه خواهد داد و قصد دارد نامزدی برای انتخابات را نیز دیر هنگام اعلام كند.

رییس جمهوری فرانسه درحال حاضر به دلیل عملی نشدن بسیاری از وعده های انتخاباتی سال 2007 و همچنین وجود بحران اقتصادی شدید در این كشور كه بیكاری و پایین آمدن قدرت خرید شهروندان را درپی داشته است، به شدت مورد انتقاد سران احزاب مخالف و افكار عمومی قرار گرفته است.

اروپام** 2051** 1701** 1506





:: برچسب‌ها: سنگ , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: